את הילדים המחוננים צריכים לטפח ולפתח. למרבה הצער, ילדים רבים נותרים מחוץ לתהליך הזה כי אין להם את היכולת לקבל החלטות משלהם או לתרום בדרך כלשהי. הקשר בין מחוננות ואינטלקט הוא אמיתי, אבל זה לא שאתה יכול להכריח מישהו להיות יצירתי. זה לוקח זמן ומאמץ עבור ילדים מוכשרים לפתח את כישרונותיהם, ללא קשר למה שמישהו חושב על כך שהם "מחוננים".

כדי להתגבר על הבעיה, כמה מוסדות חינוך החלו להעסיק מורים מחוננים שעברו הכשרה כיצד ליישם את הכישרון הזה הלכה למעשה באמצעות פרויקטים יצירתיים באמצעות טכנולוגיות שונות. תלמידים מחוננים יכולים גם להראות את הצד היצירתי שלהם על ידי יצירת אנימציות תלת ממדיות שבהן הם יוצרים דמויות עם ציורים דו מימדיים.

כולנו יודעים שהאנשים המצליחים ביותר הם אלה עם הכישרונות. אבל מה עם אלה שאין להם את זה?

מציאת אנשים מחוננים בחברה שלנו יכולה להיות משימה מאתגרת. אנשים רבים אינם בהישג ידם מכיוון שאין להם את הכישורים הדרושים כדי לבצע את עבודתם היטב. יש כמה דרכים לעזור לאנשים האלה, אבל אתה צריך לדעת שלא כולם מתאימים לעבודות האלה.

אנשים מחוננים (הידועים גם כפוטנציאל גבוה) תמיד יוכלו למצוא את דרכם לכל עבודה אחרת, גם אם זה אומר להיכנס לתפקיד התחלתי.

אנשים מחוננים נולדים עם מנת משכל גבוהה, אבל לא מקבלים את ההזדמנות לממש את הפוטנציאל הטבעי שלהם. אנשים אלה יכולים גם לעשות דברים שרוב האנשים האחרים לא יכולים בגלל הכישרון הטבעי שלהם. הם נולדו עם היכולת להיות מסוגלים לדבר וללמוד כל שפה ולכתוב בכל פורמט.

הרעיון של זיהוי וגיוס המועמדים הטובים ביותר אינו חדש. כיצד לוודא שאנו שוכרים את האדם המתאים לעבודה העומדת על הפרק?

זה נראה פשוט מספיק כדי להעסיק את האדם הנכון לתפקיד. הבעיה היא שאתה צריך להיות מאוד ברור מה העבודה שלך, האם אתה מחפש התאמה מושלמת או לא, וכיצד זה ישפיע על המטרות העסקיות שלך.

תלמידים מחוננים

ישנן דרכים רבות למצוא תלמידים מחוננים ואנשים שניתן להכשיר כמהנדסי תוכנה. הדרך הטובה ביותר היא דרך האינטרנט שבו אנשים יכולים לפרסם את הפרויקטים והיישומים שלהם בין אם הם מצליחים או לא.

האינטרנט הוא ביתם של אנשים מוכשרים רבים. אנשים מוצאים הצלחה רבה יותר בקריירה שלהם בזכות האינטרנט. ישנם אלפי אתרים שאנשים יכולים להשתמש בהם כדי למצוא כישרונות. אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא כישרונות היא באמצעות פרסום מקוון.

איך מאתרים מחוננים?

לאדם מחונן יש סגנון מובחן והוא שונה מכל האחרים. הוא יצירתי ובעלי דמיון. הוא נהנה לעבוד קשה ולעולם לא מוותר גם כשדברים לא הולכים כשורה.

הדרך הטובה ביותר למצוא מועמדים פוטנציאליים היא לשקול רשימות של מועמדים מחוננים שהתפרסמו בציבור, כמו רשימת המחוננים באמריקה שנוצרה על ידי האקדמיה למחוננים. חלק מהחברות המצליחות ביותר השתמשו בגישה זו כדי לזהות אנשים מוכשרים עם רקע בתחום ספציפי או בתעשייה, בעוד שחלק מהחברות שמנסות את הגישה הזו משתמשות בבינה מלאכותית כדי לגלות מועמדים פוטנציאליים מכריית נתונים של האינטרנט.

מחוננות היא היכולת לעשות דברים שבדרך כלל אינם אפשריים. זה נקרא גם יכולת קסומה, יכולות על אנושיות או כוחות דמויי אלוהים. רוב האנשים שיש להם את זה לא יכולים להסביר למה יש להם את זה. הם פשוט יודעים שכן והם רוצים להשתמש במתנות שלהם למטרות טובות.

בעבר, כדי למצוא אנשים עם מיומנות או כישרון מסוים, היית צריך ללכת לחפש אותם. אולי שקלת קריירה בעיתונאות כשהיית בקולג'. או אולי החלטת להיות רופא עוד פעם כשהיית בבית הספר. אבל עם הזמן, ההיצע של אנשי מקצוע מאומנים היטב גדל עד כדי כך שזה הפך את מציאת אנשים מיומנים באמת לבלתי אפשרי. אם נחשוב על זה, ישנם מקצועות רבים שבהם מעט מאוד אנשים מסוגלים לבצע את תפקידם בשל מחסור בכוח אדם.

איתור מחוננים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בתחום החינוך. דרך טובה למצוא אותם היא התאמת תחומי העניין והאישיות שלהם לאלו של ילדים בעלי תחומי עניין ואישיות דומים.

לסיכום

אני מאמינה שכאשר אנו מגלים על הילדים המחוננים, עלינו להיות מודעים יותר להם ולאתגרים שלהם. אנחנו צריכים לקבל שלא כולם יכולים להיות מושלמים; אנשים רבים אינם מסוגלים לעשות זאת בדרך שבה יכולים הילדים המחוננים. לכן, כאשר אנו מגלים עליהם, עלינו להיות מודעים יותר לכישרונותיהם ולזהות כל צרכים מיוחדים שיהיו להם על מנת לוודא שהם מקבלים תמיכה נאותה. אנחנו גם צריכים להבין כמה תמיכה נחוצה. אם למישהו יש מיומנויות שלעולם לא יהיו לאחרים, קל לו יותר ללמוד ולצמוח.