מטרתו העיקרית של מבחן אמירם היא לבדוק מהי רמת האנגלית של הנבחן אשר ברצונו להתקבל למוסד לימודים כזה או אחר. כמו כן, תוכלו לבצע הכנה טרם ביצוע מבחן אמירם גם כאשר אתם סטודנטים – כך תוכלו לשפר את רמת האנגלית שלכם ולמנוע מעצמכם קורסים באנגלית, שמוגדרים כחובה וברוב המקרים העלות שלהם גבוהה יותר מזו של קורסים רגילים. מבחן אמירם הוא מבחן פנימי שנערך על ידי מוסד הלימוד בו תבחרו, לעומת מבחן אמיר בו הציון שאתם מקבלים נשלח לכל מוסדות הלימוד, כאשר מדובר על מבחן אמירם, הציון ישמר רק אצל המוסד הלימודי בו עשיתם את המבחן.

מי צריך לעבור מבחן אמירם?

כחלק מלימודי התואר הראשון במדינת ישראל, קיימת חובה על כל סטודנט להגיע לרמה מסוימת באנגלית עד לסוף שנת הלימודים השנייה, המטרה של זה היא שכל סטודנט יגיע לעבודות הסמינריון אשר נערכות בשנת הלימודים השלישית כאשר רמת האנגלית שלו גבוהה מספיק והוא יכול להיעזר במחקרים באנגלית ובחומרי עזר באנגלית.

סטודנטים בעלי ציונים נמוכים באנגלית בבחינות הפסיכומטרי נדרשים לעבור ארבעה קורסים בדרך כלל, עלות הקורסים הינה גבוהה והזמן אותו הסטודנטים צריכים להשקיע בלמידה של הקורסים הוא זמן יקר וחשוב. בשל כך, בחלק גדול מן המקרים מעדיפים הסטודנטים לבצע הכנה למבחן אמירם ולגשת לביצוע המבחן על מנת לשפר את הציונים שלהם באנגלית ובזכות כך להפחית את מספר הקורסים שיהיה עליהם לעבור. בנוסף על כך, ישנם מוסדות לימוד מסוימים בהם ניתן לעבור את בחינת אמירם ולהשתמש בציון הבחינה בתור תחליף לציון במבחן הפסיכומטרי.

מהו המבנה של מבחן אמירם?

כמו במבחן אמיר, גם בבחינת אמירם יהיה על הסטודנטים לענות על שאלות בשלושה נושאים שונים: השלמה של משפטים, ניסוח מחדש של משפטים ופרק של הבנת הנקרא. השאלות במבחן אמירם הן שאלות אמריקאיות, הנבחן נדרש לבחור תשובה אחת נכונה מתוך ארבע תשובות אפשריות.